2016. augusztus 27., szombat

DIY: harangujj

Szijjaaasztok!

No, hát megint eltűntem hosszabb időre, de ahogy eddig is, most is visszatérek időnként. :)


A kép illusztráció
Ma egy egyszerű kiegészítő elkészítését fogom bemutatni. Elég nehezen tudtam kitalálni neki egy "nevet", hogy mi is ez, úgyhogy maradjunk a harangujjnál. :D Ezt a fajta megoldást hosszú ujjú felsőknél szokták alkalmazni és szerintem nem is lövök nagyon mellé ha azt mondom hogy a gothok nagyrészének a ruhatárában biztosan fellelhető legalább 1 darab ilyen stílusú felső. Tehát egy eléggé közkedvelt dologról van szó. Ennek egy nyáriasabb, univerzálisabb verzióját készítettem el, ami egy felköthető harangujj, így gyakorlatilag bármilyen tophoz fel lehet venni, vagy akár háromnegyedes ujjú felsőhöz, mintha hozzá tartozna.





Az anyagválasztás:




A méterárú boltba azzal az elképzeléssel mentem hogy én sifon anyagot fogok venni. 2 helyen is közölték velem hogy nekik olyan nincs. Hm... azt hittem hogy ez egy könnyen elérhető sokat használt anyag. Ezek szerint tévedtem. Majd mentőötletként rámutattam a szoknyámra, hogy ilyesmi anyagot szeretnék csak minta nélkül. Az eladó rögtön tudta hogy mi kell nekem és már szedte is elő a feltekert muszlint egy nagy anyagokkal teli polcról. Yay!
Direkt egy könnyed, átlátszó anyagot kerestem és ez az. Szóval ha ilyesmit szeretnétek akkor a muszlin tökéletes választás.
(fontos: nem muszliM hanem muszliN, csak gondoltam szólok, mert kicsit furcsán nézne ki a jelenlegi migránsőrületben, ha besétálnátok egy boltba és másfélméter muszlimot kérnétek. :D )

Az elkészítés:

Miután az anyagvásárlás nehézségein túlestem, jöhetett a varrás. Szerencsére minden más hozzávaló megvolt már itthon, de azért felsorolom amiket használtam:

Csipkeszalag (ebayen párszáz forint, érdemes ott keresgélni először)
Szatén szalag
Gumi
muszlin

Először a csipkeszalagból kimértem és levágtam annyit, amennyi a karomra kell.


A végeit beszegtem



A fél méternyi anyagomat ketté vágtam, majd félbehajtva lekerekítettem az egyik felét. Ez lett a lelógó rész. Az egyenes oldala pedig a csipkeszalaghoz csatlakozik. Sajnos arról nem csináltam képet ahogy a félkör ívet kialakítottam, mert egészen a végéig nem voltam biztos a formájában.

A csipkeszalagra felvarrásnál szinte minden gombostűre szükség volt, ugyanis az anyag jóval hosszabb mint a csipke, és egyformán kellett elosztani a hosszúságot. Nekem ebben nem sok tapasztalatom volt, de aki ért hozzá az biztos pikk-pakk megoldja. Én hosszasan elszöszöltem a behajtogatással és azoknak méreteivel. :D
gombostűparty yeah bitchez!
varrás közben

Ezután felvarrtam a szaténszalagot is. Eredetileg ezzel lehetett volna megkötni az egészet, de nem éreztem elég stabilnak, ezen kívül masnit is nehéz rá kötni segítség nélkül, szóval végül úgy döntöttem hogy az egészet rávarrom egy gumira. Így a szalag egy szép kis dísz rajta, a gumi pedig kényelmesen tartja amit kell. 
Az anyag beszegését a végére hagytam, bár nem könnyítettem meg a dolgot ezáltal magamnak, de mint ahogy írtam is, elég sokáig hezitáltam hogy milyen formára kéne vágni az alját, szóval a szegés is a végére maradt, amit sűrű cikk-cakk öltéssel csináltam.


...és a végeredmény : 
Tükörfotó, avagy hogyan csinálj szelfit amibe nem lóg bele a kutyakaja, a háttérben száradó ruha és a sminkeletlen álmos fejed


Barokk esküvő - ehhez a szetthez álmodtam meg ezt a kis harangujjat, bár túl sok értékelhető kép nem készült rólam, pedig szerettem volna művészibb formában is megörökíteni ezt a lényt, amit megformáltam aznap, de sajnos időhiány miatt ez elmaradt.

Tulajdonképpen ennyi. Imádom. ^^ 
Nektek hogy tetszik? 

1 megjegyzés: